RUČNÍ ZÁVITNÍKY SADA UNF & UNC
Nepostradatelná sada pro obnovení vašeho Jeepu nebo jiného vozidla pomocí šroubů s palcovým závitem!
Jak vyřezat vnitřní závit ručními sadovými závitníky
- Vrtákem předvrtejte požadovaný otvor. Ten musí být vždy menší než průměr závitu. Vyberte proto vždy vrták, který má přibližně 80% hodnotu požadovaného závitu.
- Můžete (ale nemusíte) hranu vyvrtaného otvoru opatrně zbrousit (asi v úhlu 45°), aby došlo k hladšímu nasazení závitníku.
- Závitník upněte do vratidla a namastěte ho olejem.Usnadňuje řezání a prodlužuje životnost závitníku Ověřte si, zda je závitník ve vratidle skutečně kolmo, aby se závit nevyřezal šikmo.
- Závit vyřezávejte pomalu a dbejte, aby tlak na vratidlo byl rovnoměrný. Vždy po jedné vyřezané otáčce se o čtvrtinu otáčky vraťte.
- Stejným způsobem postupujte i s druhým a třetím závitníkem.
- Pokračujte v řezání, dokud závitník zcela neprochází obrobkem nebo dokud nedosáhne konce děrovacího otvor
- Závitníky po dokončení očistěte. Při první zkoušce závitu pohybujte šroubem jemně a opatrně.
Jak vyřezat vnější závit pomocí závitořezné hlavy
- Kulatinu, na kterou chcete závit vyřezat, pevně upněte do svěráku. Nesmí totiž nikam „ujíždět“, jinak se závit nevyřeže správně.
- Opět můžete obrousit hrany (v úhlu 45°).
- Do vratidla na očka nasaďte závitořeznou hlavu požadované velikosti.
- Pro lepší řezání, namažte řezným olejem, hlava i kulatina i pro prodloužení jeho životnosti.
- Zvláště na začátku je opravdu důležité pracovat opatrně a co nejpřesněji, aby závit nebyl vyřezaný křivě.
- Udržujte rovnoměrný, ale ne přehnaný tlak na vratidlo a otáčejte vratidlem. Opět se můžete vždy po jedné otáčce o ¼ vrátit. Při určité dávce zkušenosti a pečlivosti se však dá obejít i bez toho.
- Po dokončení očko i vratidlo očistěte a poprvé opatrně vyzkoušejte nový závit.
Vlastnoručně vyrobený závit využijete tam, kde z nějakého důvodu nemůžete materiály spojit jinými šrouby, závitovými tyčemi či maticemi.